Kurz multimedálních aplikací bližší informace o studiu na katedře

Kurz multimedálních aplikací

Detaily předmětu

Vyučující David Sedláček
Rozsah výuky 0 + 4
Kredity 6
Semestr L
Zakončení Kz
Web http://leyfi.felk.cvut.cz/courses/kma
Rozvrh a7b39kma

Anotace

Předmět je navržen jako kurz aktuálně zvoleného programu používaného v praxi, v současnosti program Maya. V rámci kurzu si studenti osvojí zásady práce s aplikací a získají dovednosti, které uplatní při přípravě dat pro multimediální aplikace.

Přednášky

  • 1.

    Uživatelské rozhraní, filosofie modelování, Zadání 1. úlohy.

  • 2.

    Polygonální modelování, operace nad vrcholy, hranami a tělesy.

  • 3.

    Polygonální modelování - další techniky. Kontrola 1. úlohy.

  • 4.

    Subdividion, modelování postupným dělením.

  • 5.

    NURBS, operace nad křivkami a plochami. Odevzdání 1. úlohy, zadání 2. úlohy - komplexní model.

  • 6.

    NURBS - pokročilejší operace.

  • 7.

    Texturování, světlo.

  • 8.

    Rendering.

  • 9.

    Animace pomocí kanálů, principy.

  • 10.

    Inverzní kinematika. Kontrola 2. úlohy.

  • 11.

    Částicové systémy, mechanika.

  • 12.

    Fluidní dynamika.

  • 13.

    Dynamika: šaty, vlasy. Kompletace a odevzdání 2. úlohy.

Cvičení

  • 1.

    Uživatelské rozhraní, filosofie modelování, Zadání 1. úlohy.

  • 2.

    Polygonální modelování, operace nad vrcholy, hranami a tělesy.

  • 3.

    Polygonální modelování - další techniky. Kontrola 1. úlohy.

  • 4.

    Subdividion, modelování postupným dělením.

  • 5.

    NURBS, operace nad křivkami a plochami. Odevzdání 1. úlohy, zadání 2. úlohy - komplexní model.

  • 6.

    NURBS - pokročilejší operace.

  • 7.

    Texturování, světlo.

  • 8.

    Rendering.

  • 9.

    Animace pomocí kanálů, principy.

  • 10.

    Inverzní kinematika. Kontrola 2. úlohy.

  • 11.

    Částicové systémy, mechanika.

  • 12.

    Fluidní dynamika.

  • 13.

    Dynamika: šaty, vlasy. Kompletace a odevzdání 2. úlohy.

Literatura & zdroje

  • 1.

    Chris Maraffi: Maya Character Creation: Modeling and Animation Controls, New Riders Press; 1st edition, 2003.

  • 2.

    Jason Osipa: Stop Staring: Facial Modeling and Animation Done Right, Sybex Inc., 2003.