Principy tvorby mobilních aplikací bližší informace o studiu na katedře

Principy tvorby mobilních aplikací

Detaily předmětu

Vyučující Ivo Malý
Rozsah výuky 2 + 2
Kredity 6
Semestr Z
Zakončení Z + Zk
Web http://pda.felk.cvut.cz
Rozvrh a7b39pda

Anotace

Absolvent předmětu získá přehled o vlastnostech a limitech mobilních technologií. Seznámí se s principy návrhu mobilních aplikací. Výklad je zaměřen na specifické problémy spojené s omezeními a novými vlastnostmi mobilních zařízení, nasazením mobilních zařízení v terénu a využití webových služeb.

Přednášky

  • 1.

    Návrh obecně - pravidla návrhu UI (guidelines)

  • 2.

    Vývoj - Android

  • 3.

    Využití obrazovky - malá obrazovka, orientace, flexibilní uživatelská rozhraní, seskupování informace

  • 4.

    Vývoj - iOS

  • 5.

    Testování použitelnosti v mobilním prostředí

  • 6.

    Uživatelská interakce - hlasová a multimodální interakce

  • 7.

    Využití obrazovky - prezentace informace v seznamech - balení informace - scrolovací mechanizmy

  • 8.

    Využití kontextu - řešení častých změn kontextu

  • 9.

    Vývoj - Multiplatformní aplikace .NET

  • 10.

    Návrh obecně - podivné chování aplikací v mobilním prostředí

  • 11.

    Návrh obecně - mobilní technologie, senzory, řešení uživatelského vstupu (vstupní zařízení, vstupní metody, minimalizace vstupu textu)

  • 12.

    Vývoj - Windows Phone

  • 13.

    Vývoj - Android Wear

  • 14.

    Výzkum v oblasti interakce v mobilním prostředí: novinky z konferencí CHI a MobileHCI

Cvičení

  • 1.

    Přiřazení semestrálních prací, příklady, podmínky udělení zápočtu

  • 2.

    Individuální práce na projektu [D1]

  • 3.

    Odevzdání [D1], příprava na [D2] - papírový prototyp

  • 4.

    Tvorba struktury aplikace

  • 5.

    Tvorba aplikací pro iOS

  • 6.

    Individuální práce na projektu [D2]

  • 7.

    Odevzdání [D2], příprava na [D3] - elektronický prototyp

  • 8.

    Tvorba aplikací pro Android I

  • 9.

    Individuální práce na projektu

  • 10.

    Odevzdání [D3]

  • 11.

    Tvorba aplikací pro Android II, příprava na [D4] - finální prototyp

  • 12.

    Tvorba aplikací pro Windows Phone

  • 13.

    Konzultace [D4]

  • 14.

    Prezentace finálního prototypu [D4], Zápočet

Literatura & zdroje

  • 1.

    Jones M.,Marsden G. Mobile Interaction Design, Wiley, 2006 (principy, příklady, cvičení - 10 ks v knihovně)

  • 2.

    Weiss S. Handheld usability, Wiley, 2002

  • 3.

    Cooper A., Reimann R., Vronin D. About Faces - The Essentials of Interaction Design, Wiley, 2007