Geometrické modelování bližší informace o studiu na katedře

Geometrické modelování

Detaily předmětu

Vyučující Ladislav Čmolík
Rozsah výuky 2 + 2
Kredity 6
Semestr Z
Zakončení Z + Zk
Web https://moodle.fel.cvut.cz/course/view.php?id=1180
Rozvrh b4b39vgo

Anotace

Cílem předmětu je přehledné seznámení s teoretickými základy multimedií a počítačové grafiky a použití těchto znalostí v praxi.

Přednášky

  • 1.

    Seznámení s předmětem. Světlo a barvy v počítačové grafice.

  • 2.

    2D rastrová grafika.

  • 3.

    Úpravy 2D obrazu.

  • 4.

    2D vektorová grafika.

  • 5.

    Reprezentace 3D těles.

  • 6.

    Modelování 3D těles 1.

  • 7.

    Modelování 3D těles 2.

  • 8.

    Světlo a materiály ve 3D grafice 1.

  • 9.

    Světlo a materiály ve 3D grafice 2.

  • 10.

    Počítačová animace.

  • 11.

    Virtuální a rozšířená realita.

  • 12.

    Počítačová typografie a DTP 1.

  • 13.

    Počítačová typografie a DTP 2.

Cvičení

  • 1.

    Seznámení s předmětem. Světlo a barvy v počítačové grafice.

  • 2.

    2D rastrová grafika.

  • 3.

    Úpravy 2D obrazu.

  • 4.

    2D vektorová grafika.

  • 5.

    Reprezentace 3D těles.

  • 6.

    Modelování 3D těles 1.

  • 7.

    Modelování 3D těles 2.

  • 8.

    Světlo a materiály ve 3D grafice 1.

  • 9.

    Světlo a materiály ve 3D grafice 2.

  • 10.

    Počítačová animace.

  • 11.

    Virtuální a rozšířená realita.

  • 12.

    Počítačová typografie a DTP 1.

  • 13.

    Počítačová typografie a DTP 2. Zápočty.

Literatura & zdroje

  • 1.

    Jiří Žára, Bedřich Beneš, Jiří Sochor, Petr Felkel. Moderní počítačová grafika, 2. vydání. Computer Press, 2005.

  • 2.

    I. Kerlow, Mistrovství 3D animace, Computer Press, 2011.